Jump to content
Conéctate para seguir esto  
Guest injectorman

Analogic Mandos

Recommended Posts

Guest injectorman

Hi all,

Coming soon.

IMG_0747.jpg

Controller, module and optional dongle.

IMG_0746.jpg

Store up to 20 pre set throttle curves in your controller or laptop.

IMG_0725.jpg

Controller internals with Parma Turbo trigger with brass bushes and ultra light spring (comes with heavier spring)

ScorpiusfffCapture.jpg

Set up your throttle curve then send to your controller or even a mates controller.

Capturethrottletestbrake.jpg

Test program braking

Capturethrottletest.jpg

Test program trigger action

Pit stops: Press the button at the rear of the controller to activate the flipper (Optional Lane Brain req'd)

Battery life: 8-12 weeks

Module: Just plugs into analogue driver station. Race immediately.

Vibrator: Alerts you for fuel, lap record, driver change etc

LCD Screen: Ten pages on the menu like kiddies mode (limit power between 1-100%, change throttle sensitivity, upgrade software, configure controllers settings, change ID channel, select security pin code and more.

Other features: 256 step controller with hall effect frictionless trigger.

Rick

Editado por injectorman

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Compartir en otros sitios web

Traducido por google

Hola a todos,

Muy pronto.

Cambiado El Tamaño un 37% (era de 639 x 426) - Haga clic en la imagen ampliar el párrafoIMG_0747.jpg

Contralor, dongle módulo y opcionales.

Cambiado El Tamaño un 37% (era de 639 x 426) - Haga clic en la imagen ampliar el párrafoIMG_0746.jpg

Almacena hasta 20 pre curvas puso el acelerador en su controlador de sobremesa o portátil.

Cambiado El Tamaño un 37% (era de 640 x 427) - Haga clic en la imagen ampliar el párrafoIMG_0725.jpg

Controlador interno con el Parma gatillo Turbo con casquillos de latón y el muelle ultra light (viene con un mayor muelle)

Cambiado El Tamaño un 53% (era de 451 x 443) - Haga clic en la imagen ampliar el párrafoScorpiusfffCapture.jpg

Configure su curva de aceleración a continuación, enviar a su controlador o incluso un controlador de compañeros.

Capturethrottletestbrake.jpg

Programa de prueba de frenado

Capturethrottletest.jpg

Programa de prueba de activación

Paradas en boxes: Presione el botón en la parte trasera del controlador para activar el flipper (Opcional carril cerebro Req'd)

Duración de la batería: 8-12 semanas

Módulo: Sólo se conecta a la estación analógica conductor. Carrera de inmediato.

Vibrador: Le avisa de combustible, récord de la pista, cambio de piloto, etc

Pantalla LCD: diez páginas en el menú como el modo Kiddies (potencia límite entre 1-100%, la sensibilidad del acelerador cambio, actualización de software, configurar las opciones de los controladores, el cambio de identificación del canal, seleccione el código pin de seguridad y mucho más.

Otras características: 256 paso controlador con efecto de sala de gatillo sin fricción.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

QUE BIEN PINTA ESTO, no se que es peor si, no tener noticias ó ponernos los dientes largos viendo los avances de Scorpius, de cualquier forma gracias a los que nos teneis informados,

Un Saludo

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Guest injectorman

QUE BIEN PINTA ESTO, no se que es peor si, no tener noticias ó ponernos los dientes largos viendo los avances de Scorpius, de cualquier forma gracias a los que nos teneis informados,

Un Saludo

My apologies. The wait will be worth the improvements and extra inclusions and products.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

My apologies. The wait will be worth the improvements and extra inclusions and products.

Rick, todos sabemos que cuando se libere scorpius sera simplemente perfecto.

Te agradecemos la correspondencia asi como toda la informacion que nos puedas aportar en el futuro.

Gracias

Rick, we all know that when you release scorpius be just perfect.

We appreciate the correspondence and any information so we can make in the future.

Thanks

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Guest injectorman

Rick, todos sabemos que cuando se libere scorpius sera simplemente perfecto.

Te agradecemos la correspondencia asi como toda la informacion que nos puedas aportar en el futuro.

Gracias

Rick, we all know that when you release scorpius be just perfect.

We appreciate the correspondence and any information so we can make in the future.

Thanks

Thanks Miguel...

OK development on the analogic controller is complete :cervezas::cervezas::cervezas:

The controller works very well. The responsiveness is excellent. The controller is very light with a light trigger spring. Heavier springs will be available. More soon.

Rick

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Guest Jordibarn

Thanks Miguel...

OK development on the analogic controller is complete :cervezas::cervezas::cervezas:

The controller works very well. The responsiveness is excellent. The controller is very light with a light trigger spring. Heavier springs will be available. More soon.

Rick

In november?

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Guest injectorman

HOW TO WIRE A HYBRID SCORPIUS DIGITAL/ANALOGUE TRACK

Hi Guys,

Now your going to want each lane analogue or simply be able to run a single analogue car.

If you wish to have multiple analogue car racing each lane must be wired as a typical multiple lane analogue track with multiple analogue driver stations wired separately to each lane.

The power supply must be current limited. A circuit breaker or fuse for each lane can be included and these are on the better quality driver stations on the market.

So how does it work. Its so simple. Once the analogue driver station(s) are installed, the bridging plug is inserted for analogue and the Scorpius Analogue Module is inserted for Scorpius digital racing. Thats it!

So if you can wire an analog track you can wire this :)

One wireless analogue module is needed per analogue driver.

One bridging plug is required per analogue driver station. The plug simply completes the circuit and enables PSU power to pass directly to the rails for Scorpius digital. eg 12V DC.

Scorpiusdriverstation.jpg

If converting an existing digital plastic track system to a hybrid Scorpius digital/analogue track ensure bridging wires from lane 1 to lane 2 are removed on lane changers. Analogue crossovers must be removed.

Rick

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Guest injectorman

What sort of plug systems do you guys use? Perhaps some photos of analogic driver stations and connection?\

Rick

Editado por injectorman

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje

Normal DS connector:

DS-0010-01.jpg

or:

DS-0059-01.jpg

and track connection usind DS Stop&Go boxes:

DS-0061-01.jpg

obviously, it will depend if its a club or a home track, but this is usually the standard.

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje
Guest injectorman

Hmmm I wonder can I buy those little boxes? I can make them myself. I believe 3 x bannana plug at 15mm spacing....

Anyway I have been busy...

Heres whats happening with the controller. The Parma tolerances are good on their trigger but with hall effect we needed even closer tolerances on freeplay in the pivot/bush/bolt combination So I've had the steel pivot and brass bushings custom made, see pics below.

I also needed to manufacture 4 aluminium spacers per controller. These hold the PCB so that the trigger is centred.

Also needed was a custom made spring that was just right. 6 prototypes were manufactured before I settled on this one.

Hmmm me pregunto puedo comprar las cajitas? Puedo hacer yo mismo. Creo que el enchufe banana x 3 con un espaciamiento de 15 mm ....

De todas formas he estado muy ocupado ...

Esto es lo que está pasando con el controlador. Las tolerancias de Parma son buenos en su accionar, pero con efecto de pasillo que necesitábamos tolerancias aún más el libre juego en el pivote / Bush / combinación perno Así que he tenido el pivote de acero y latón personalizado bujes hecho, ver más abajo fotos.

También es necesario para la fabricación de 4 separadores de aluminio por controlador. Estos tienen el PCB, para que el gatillo se centra.

También se necesitaba era un manantial por encargo de que estaba muy bien. 6 prototipos fueron fabricados antes de que se establecieron en este caso.

IMG_0775.jpg

IMG_0758.jpg

Computerised manufacturing.

IMG_0759.jpg

Compartir este mensaje

Enlace al mensaje