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DiSCA WEC + GT3 European Final - Igualada

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Igualada Digital - Final Campeonato de Europa DiSCA , 2 al 3 de noviembre.

Por primera vez, DiSCA viaja a España para cerrar la temporada de carreras digitales 2019.

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Compartiremos el fabuloso Superdome Cric Crac con las Finales del Campeonato Digital Español (CSD) que tienen lugar los viernes y sábados.

El sábado por la noche, DiSCA organizará la ronda final de la GT3 Euroseries. Habrá una breve práctica y una carrera de 90 minutos para equipos de dos o tres pilotos.

El domingo será el anfitrión de los autos WEC con una resistencia total de 6 horas para equipos de tres o más conductores *

La pista estará inspirada en el Circuito de Cataluña con pequeñas modificaciones para el acceso al mariscal


Lugar: Pla de les Gavarres, Calle Masía, 26, 08711 Òdena, Igualada, Barcelona, España

 

Horario (aproximado):

Sábado 2 de noviembre

09:00h - 18:00h Evento del Campeonato Nacional CSD

18:00h - 18:45h Pista cerrada. DiSCA Pre-Tech para autos GT3 o WEC. Una oportunidad para que cualquiera pueda pre-tecnificar sus autos o hacer preguntas sobre las regulaciones DiSCA

18:45h GT3 Briefing

19:00h - 20:00h Práctica de Euroseries DiSCA GT3

20:00h - 20:26h Pista cerrada. Inspección técnica y selección de tribuna. Los autos se colocarán en la red.

20:30h - 22:00h DiSCA GT3 Euroseries Ronda final

 

Domingo 3 de noviembre

08:00h puertas abiertas

08:15h - 09:00h Entrenamientos libres de WEC

09:00h - 09:30h Información del conductor WEC y emisión de materiales de distribución

09:30h - 10:15h WEC Practice 2

10:15h - 10:30h Vía cerrada. Comprobaciones / actualizaciones de firmware

10:30h - 11:15h Clasificación WEC

11:15h - 11:45h Vía cerrada. Inspección técnica y selección de tribuna. Los autos se colocarán en la red.

11:45h - 11:55h Fotografías y Concursos de Elegancia

12:00h Bandera verde Barcelona 6 horas WEC

18:00h bandera a cuadros

Ceremonia de entrega de premios 18:15h - 18:45h

 

Información de viaje

La información de viaje se agregará a esta publicación en breve. También hay un grupo de WhatsApp que contiene vuelos, información de hoteles y discusión general para aquellos interesados en asistir a este evento. Envíe un PM a Tamar Nelwan oa mí para tener acceso.

 

Tarifas y registro:

Registro GT3: Click Here

La cuota de inscripción para la final de GT3 Euroseries es de £ 15.00 por equipo.

rockingham-GT3-grid.jpg

 

 

Registro de WEC: Click Here

La cuota de inscripción para el WEC 6h Igualada es de £ 40.00 por equipo.

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Las entradas deben enviarse utilizando el formulario en línea y el pago completo para asegurar una entrada. Esperamos que la carrera GT3 esté más ocupada que la carrera WEC debido a las similitudes entre las normas CSD y DiSCA GT3, por lo que es posible que se sientan más tentados a participar en las carreras locales.


* Se permitirán equipos de dos personas para WEC, pero deben tener un "amigo" en otro equipo que pueda compartir tareas de clasificación / mantenimiento cuando sea necesario.

 

 

 

 

 

Post Original en Slotforum

 

2019_snapshots.jpg

 

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Para los que quieran disfrutar de un fin de semana extra de Slot digital (Oxigen) en Igualada, el cocktail es excepcional:

 

Viernes: Entrenamientos oficiales CSD 2019.

Sábado (hasta 18h): CSD 2019 (Campeonato de España Individual, como hasta la fecha)

Sábado tarde-noche: GT3 DiSCA (Carrera por equipos 2-3 pilotos DiSCA), con reglamenmto y coches parecidos al CSD; disfruta de una carrera por equipos!

Domingo: Carrera 6h WEC (by DiSCA), carfrera por equipos (5-6) coches de vértigo en una carrera de 6h, basada en el mismo sistema que las 24h Henlay DiSCA.

 

Encontrarás más información en slotforum y también próximamente aqui!

 

Peaso fin de semana.

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1 individual y 3 carreras por equipos en 2 días... menudo planazo!!! 💪🏻💪🏻

Abrid ya las inscripciones del csd!!!😍

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En 13/8/2019 a las 22:03, mikiCT dijo:

1 individual y 3 carreras por equipos en 2 días... menudo planazo!!! 💪🏻💪🏻

Abrid ya las inscripciones del csd!!!😍

No!! :ordenador:

1 Individual Sábado (CSD) (1 piloto)

1 Equipos Sábado (GT3) (2-3 pilotos)

1 Equipos Domingo (WEC) (3-5 pilotos)

 

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Hola chicos, no se rían demasiado porque he escrito este texto para traducir Google.

Estamos ansiosos por este evento, una oportunidad para volver a visitar y competir con nuestros amigos españoles.


Al alinear las reglas de tecnología del sprint CSD y las reglas de tecnología de resistencia DiSCA GT3, se ha vuelto muy fácil participar en ambas carreras con el mismo GT slot.

Para la carrera WEC del domingo , las reglas pueden ser un poco diferentes de lo que estás acostumbrado.

Si tiene alguna pregunta sobre las reglas o la configuración de su slot sportscar ... no dude en ponerse en contacto conmigo aquí o en slotforum ro a través de las redes sociales.

Y si desea participar en la Carrera del domingo ... pero no puede reunir un equipo.
Hay un par de equipos que buscan buenos pilotos.
Hay un grupo de whatsapp para conductores interesados en participar en las carreras DiSCA Igualada. Envíame un PM con tu número de móvil y te agregaré al grupo. Los mensajes grupales deben estar escritos en inglés ... pero bueno ... Google Translate hace todo eso ... ¿No? 😉
Atentamente
Tamar

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Hi Tamar, 

Welcome to Slotdigital Forum and thanks for the information. 

I've sent you a private missage with my telephone number to participate in the whassap group of the race. 

Many thanks in advance for your support. 

Best Regards. 

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Más información, normas y reglas de ambas carreas DiSCA:

 

Carrera GT3 de DiSCA de sábado por la tarde:

rockingham-GT3-grid.jpg

Enlace a la Sección oficial DiSCA: Link

Enlace a las Reglas de la carrera: Link


 

 

Carrera WEC de DiSCA de domingo:

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Enlace a la Sección oficial DiSCA: Link

Enlace a las Reglas de la carrera: Link

 

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Mando y muchas ganas de pasarlo bien 😂😂😂

Lo del coche es cuestión de leerse el reglamento y montarlo a ojo sin probar a ver que sale 🤞🏻

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Enhorabuena y muchas gracias a los organizadores por la iniciativa, ambas carreras parecen muy interesantes. De las que no se puede faltar!  

De Galicia preinscribimos 2 equipos para las DISCA Euroseries GT3 y uno para las 6h WEC DISCA... por el momento.

Entiendo que los coches GT3 del CSD son compatibles con la DISCA GT3 Euroseries, correcto? 

Saludos

 

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En ‎15‎/‎08‎/‎2019 a las 14:58, Tamar dijo:

Hola chicos, no se rían demasiado porque he escrito este texto para traducir Google.

Estamos ansiosos por este evento, una oportunidad para volver a visitar y competir con nuestros amigos españoles.


Al alinear las reglas de tecnología del sprint CSD y las reglas de tecnología de resistencia DiSCA GT3, se ha vuelto muy fácil participar en ambas carreras con el mismo GT slot.

Para la carrera WEC del domingo , las reglas pueden ser un poco diferentes de lo que estás acostumbrado.

Si tiene alguna pregunta sobre las reglas o la configuración de su slot sportscar ... no dude en ponerse en contacto conmigo aquí o en slotforum ro a través de las redes sociales.

Y si desea participar en la Carrera del domingo ... pero no puede reunir un equipo.
Hay un par de equipos que buscan buenos pilotos.
Hay un grupo de whatsapp para conductores interesados en participar en las carreras DiSCA Igualada. Envíame un PM con tu número de móvil y te agregaré al grupo. Los mensajes grupales deben estar escritos en inglés ... pero bueno ... Google Translate hace todo eso ... ¿No? 😉
Atentamente
Tamar

Hello Tamar, two doubts about technical regulations:

- NSR Corvette C7R is not in the homologated model listing (As the recent AMG GT3). But I remember one or two C7R in Birmingham this year...

- Chassis in WEC models is free? since made of plastic, of course.

Thanks in advance

 

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Hello Alf

I'm posting this in English so I won't make translation errors 😉 
I also checked & translated your other post & question

First of all welcome and great news to hear that you guys want to participate, two teams for Saturday evening DiSCA GT3 and one team for Sunday's WEC. 

To answer your first question concerning CSD/ DiSCA GT3:
"Entiendo que los coches GT3 del CSD son compatibles con la DISCA GT3 Euroseries, correcto? "
Yes they are compatible, but not exactly the same. We've worked together with CSD to make the rules as close as possible.
And where there are differences to make it as easy as possible to "adapt" the CSD Spec cars used in the  CSD Championship Finals to fit the DiSCA GT3 rules for Saturday evening's GT3 team race.

For instance min body weight for CSD GT3 is 16gr, min body weight for DiSCA GT3 is 19gr. That is easily adapted by adding some balast weight or the inclusion of a  light kit required for DiSCA GT3 cars (front lights only)

Another difference is the min size of the front wheels:
CSD min diametre = 16,5 mm ø
DiSCA min diametre = 18,5 mm ø

So here you would need to prepare a spare/second set of front wheels to comply with DiSCA rules.
The big(er) front wheels will also help you to meet the min ground clearance of 0,5 mm under the front splitter required by DiSCA rules.

Your second question is that about Saturday's GT3 or Sunday's WEC?
There is a difference between CSD and DiSCA on how we select/ allow/ homologate cars.
For the CSD Final  they are based on a brand (Scaleauto) and type (GT). DiSCA rules use 1/1 events as choice for homologation.
DiSCA GT3 is for cars that have raced in GT3 endurances like Blancpain, Adac, Nurbrurg 24hrs, Bathurst etc etc.
DiSCA WEC is for cars that have raced in WEC events like the Le Mans 24hrs , Daytona, Sebring etc etc.
The WEC has 3 classes each with a time period. They are LM P1 (2010-2018), LM P2 (2010-2018) and LM GT (2012-2018).
For the DiSCA LM 24hrs (the Birmingham race) the election criteria are  more strict. Only cars that have raced at Le Mans.

So your question:  NSR Corvette C7R is not in the homologated model listing (As the recent AMG GT3). But I remember one or two C7R in Birmingham this year...

The C7R races in the IMSA GT LM and WEC GTE class, it is not a GT3 car. So it can be raced in the DiSCA WEC but not in DiSCA GT3.
The (Scaleauto) AMG GT3, even though not mentioned in the current GT3 homologation list (still needs to be updated ) is allowed in DiSCA GT3 and the DiSCA WEC GT LM class.

Your third question is easy: Yes chassis free , must be made of plastic.


With kind regards
Tamar


 

 

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41 minutes ago, Tamar said:

Hello Alf

I'm posting this in English so I won't make translation errors 😉 
I also checked & translated your other post & question

First of all welcome and great news to hear that you guys want to participate, two teams for Saturday evening DiSCA GT3 and one team for Sunday's WEC. 

To answer your first question concerning CSD/ DiSCA GT3:
"Entiendo que los coches GT3 del CSD son compatibles con la DISCA GT3 Euroseries, correcto? "
Yes they are compatible, but not exactly the same. We've worked together with CSD to make the rules as close as possible.
And where there are differences to make it as easy as possible to "adapt" the CSD Spec cars used in the  CSD Championship Finals to fit the DiSCA GT3 rules for Saturday evening's GT3 team race.

For instance min body weight for CSD GT3 is 16gr, min body weight for DiSCA GT3 is 19gr. That is easily adapted by adding some balast weight or the inclusion of a  light kit required for DiSCA GT3 cars (front lights only)

Another difference is the min size of the front wheels:
CSD min diametre = 16,5 mm ø
DiSCA min diametre = 18,5 mm ø

So here you would need to prepare a spare/second set of front wheels to comply with DiSCA rules.
The big(er) front wheels will also help you to meet the min ground clearance of 0,5 mm under the front splitter required by DiSCA rules.

Your second question is that about Saturday's GT3 or Sunday's WEC?
There is a difference between CSD and DiSCA on how we select/ allow/ homologate cars.
For the CSD Final  they are based on a brand (Scaleauto) and type (GT). DiSCA rules use 1/1 events as choice for homologation.
DiSCA GT3 is for cars that have raced in GT3 endurances like Blancpain, Adac, Nurbrurg 24hrs, Bathurst etc etc.
DiSCA WEC is for cars that have raced in WEC events like the Le Mans 24hrs , Daytona, Sebring etc etc.
The WEC has 3 classes each with a time period. They are LM P1 (2010-2018), LM P2 (2010-2018) and LM GT (2012-2018).
For the DiSCA LM 24hrs (the Birmingham race) the election criteria are  more strict. Only cars that have raced at Le Mans.

So your question:  NSR Corvette C7R is not in the homologated model listing (As the recent AMG GT3). But I remember one or two C7R in Birmingham this year...

The C7R races in the IMSA GT LM and WEC GTE class, it is not a GT3 car. So it can be raced in the DiSCA WEC but not in DiSCA GT3.
The (Scaleauto) AMG GT3, even though not mentioned in the current GT3 homologation list (still needs to be updated ) is allowed in DiSCA GT3 and the DiSCA WEC GT LM class.

Your third question is easy: Yes chassis free , must be made of plastic.


With kind regards
Tamar



 

 

Can we uses a livery that was used in the championship International GT Open?

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    Sorteo el 1 de Octubre!!!

    Bases del sorteo Aquí.

  • Mensajes

    • En eso estoy jeje Para pasar el rato me vale, estoy estudiando también cuanto me saldría el total para ver si solo sábado o también domingo
    • Miki, intetnta  ver si algun compañero te puede prestar un multeo para el CSD o te puede ofrecer uno, pero para la carrera de la tarde del sábado y la de domingo si tienes disponibilidad avisame que encontramos equipo seguro.  
    • Me han dado ese finde libre...! Pero el caso es que me he puesto a leerme el reglamento y no tengo ningun GT que me valga 🤦‍♀️
    • Hello Amigo's In this post you’ll find the results of the testing we did on the Policar track @ slotracing2go (NL)As practice sessions for the DiSCA races will be shorter than usual we thought it might be helpful for all if we shared this information 1 Ninco LC’s in a closed Policar track with the Policar/Ninco adaptors.For the test we mounted the most troublesome of Ninco LC combinations, the XLC between lanes 2 - 3 with the additional single lane trackpieces for lane 1 + 4. We managed to place the XLC directly in front of a 90˚ R3-R4 corner with 4 full straights and 1x 61mm straight before the XLC/ adaptor combination.Mounting the track pieces was very easy and straight forward, the plastic clips under the track securing the Adaptor to the Ninco track work as they should, we did not even bother to screw them tight. Track rails also connect very good with a flush transition between the Policar and Ninco rails, Slots also line up perfectly.When driving over the track there was no noticeable difference. Braking and entering the corner was normal. Lane changes could be performed as normal, and..…as during the test the grip level improved, with the 4 3/4 straights length before the XLC, you could change lane at full throttle and brake as normal before the corner.Which is good news as on the Catalunya Policar track design…80% of the LC’s are placed in front of the corners with a similar straight (or shorter) before the LC.2 Grip and wear rate of the Scaleauto Procomp 3 on Policar.We tested the Procomp3 with two DiSCA GT3 spec cars @ 12,5v, fresh tires on a month old track, the track had not been used for a couple of days.So even though the track was a bit green, overall grip was more than ok. Grip on Acceleration and under Braking was good, grip during the transition from braking to corner entry was lower. We cleaned the dust deposit from the tyres with Scotch tape frequently. It took about an hour of driving to clean the track, (with just two cars)Once clean the track grip had improved to a very, very good level. Better than on Ninco definitely. The measured wear rate of the Procomp 3 was less than 0,1mm p/h, which is also better than on Ninco. The difference in lap time between the start of the 1st test run and end of the 2nd run was 1,5 sec ( 11,8 -10,3. Sec)3 Grip and wear rate of the Slot.it F22 on Policar.We tested the F22 with a DiSCA WEC GT & LMP2 with MX-16 motor and a LMP1 with a Flat-6 @ 12,5v. We drove the WEC cars after running the GT3 for 30min so the grip was already better, but here too frequent cleaning with tape helped a lot. The F22 does the same on Policar as it does on Ninco, it provides good and stable grip.The wear rate was also comparable to Ninco, maybe even less 0,2-0,3 mm p/h.4 Grip and wear rate of the Slot.it N18 on Policar.Last but not least the N18, in the run up to the e-csd 24hrs last June concerns had been voiced that the Policar track might not suit the N18 compound and that a switch to P6 might be better.Unfortunately we did not have time enough to run a back to back test between P6 and N18…but then again we did not need to, as the N18 performed very good on the track.In some cases (but this might be depending on set-up) even better than the F22.The N18 compound did pick up more dust than the F22, but as the track got cleaner and the tyres settled in, they had good grip and the low wear rate that we’re used to with N18 (0,05 -0,1mm p/h)Just two weeks till the races, looking forward to it.with kind regardsTamar
    • Lo delegación lo tomo muy en serio, si tienen hueco podría pasarse a grabar un poco y hacer alguna entrevista 💪🏻
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